Nu ska ni fa hora pa grejer!

Oj vad tiden gar fort har, dagarna bara springer ivag!
Vi har varit i Queenstown i over tva manader nu, vilket konstigt nog inte alls kanns sa lange. Queenstown kanns verkligen som var hemstad. Det ar sa sjukt mysigt har, manniskorna, stamnigen, festerna, aventyret.. allt! Kan nog vara min favoritplats pa jorden an sa lange.
Det lite mindre roliga ar att det samtidigt som det borjar bli varmare hemma i sverige,  bli det kallare har. Traden borjar sakta men saker tappa farg, vindarna kallare och nar man vandrar hem pa natterna fran krogen sa fryser man nastan ihjal.
Nar vi akte hit plannerade vi ju inte riktigt att ta med oss dunjackan, vilket faskistk skulle behovas, iallafall runt 04 am pa tidigar mornar... Da ar det tur att varldens basta hamburgehak finns har. En varm Fergburger finns har hos oss o varmer!


Sallet att vara pa kl 04am.

Iallafall, vi har kommit pa en plan.
Om tre veckor drar vi, Jag, Magda, Victor och vara tva supergrymma nyfunna svenska vanner Julia och Viktoria till FIJI!!!
Ja, det ar sant. Vi betalade resan idag :)
I tva veckor ska vi glida runt och leva varldens paradisliv. Jag langtar sa! Att jobba som housekeeper kan vara bland det hardaste jobb man kan ha, sa vi fortjanar verkligen ett riktigt glassliv over nagra veckor.
Googla upp lite bilder pa Fiji sa ska ni fa se vilket paradis vi ska till.. uuuuunderbart!

 =

I forrgar va vi ute pa hourse trekking, sicken upplevelse! Haftigt att se Nz's makalosa natur fran hastryggens perspektiv. Det var superkul!  Men idag har vi haft sjukt ont i rumpan allihop, kanske inte lika kul, men latt vart det!




Sist men inte minst vill vi tacka magdas o min kara mamma for att ni skickat oss det vi langtat efter sa lange.. Kavriar! Muuuumms!


Nu ska vi hem o lagga scones, och ha mysig filmkvall.
Hejsvej sverige! / Lina


Kommentarer
Postat av: angelica

Myyyys :-)

2011-03-04 @ 12:39:46
Postat av: lovisa

allt bra idag?:)

2011-03-04 @ 13:00:58
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hallå härliga människor,

jag blir jätteglad över att se på Era bilder, har sj varit i Queenstown & blev frälst!

Jag läser KulturTurism i Lidköping just nu & gissa vad? I januari sticker jag & 27 st andra till Nelson för att läsa Internationell KulturTurism och för att fara runt på sydön och göra en massa roliga saker. Det här är en del av min UTBILDNING! :D Så den biten kostar mig inget.



Jag tycker Ni verkar passa in bland de människor som går den här utbildningen.

Kolla på bloggen som jag och ett par studenter r klassen driver

http://kulturturism.blogg.se

och check this out:

www.kulturturism.com



Ni är även välkomna att maila mig!



Hälsa Fiji som jag olyckligtvis aldrig kom till :(

2011-03-04 @ 13:06:59
URL: http://kulturturism.blogg.se/
Postat av: mamman´

Sååå häärligt gumman!kramar

2011-03-04 @ 20:49:19
Postat av: jeanette och sven

vi följer med spänning er blogg och ser hur kul ni har. Fiji låter fantastiskt! Kram till dig magda och ni andra

2011-03-07 @ 03:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0